9.2.- Informe de seguiment
del Pla d’ajust de l’article 10 de l’Orde Ministerial d’1 d’octubre de 2012.
29010902.P15/33500014.E12
En compliment del que
disposa l’article 10 de l’Orde HAP/2105/2012,de 1 d’octubre, per la qual es
desenrotllen les obligacions de subministrament d’informació previstes en la
Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i
Sostenibilitat Financera, en la seua nova redacció donada per l’Orde
HAP/2082/2014,de 7 de novembre, per la Secretaría-Intervención s’ha presentat
davant del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques el corresponent
informe sobre els extrems que s’indiquen en la dita Orde, per a la seua
valoració pels òrgans competents d’aquell, sent preceptiu donar-ne compte al
Ple de la Corporació.
En conseqüència,
l’Ajuntament Ple va quedar assabentat del contingut del dit informe, que es
concreta de la manera següent:
I. CONSIDERACIONS:
PRIMERA.- La informació a
subministrar en el seguiment trimestral del Pla d’Ajust, de conformitat amb
allò que s’ha regulat en l’article 10 de l’Orde HAP/2105/2012, d’1 d’octubre,
és la següent;
Informació sobre ingressos.
S’observa una
desviació molt negativa en relació amb les
xifres previstes pel pla d’ajust (-515.739,97€ i un -9,73. Gran part de les
desviacions tenen el seu origen en els capítols 1 a 3.
Si bé s’han aplicat
sobre els capítols 1 a 3 d’ingressos la practica totalitat de les mesures
proposades pel pla d’ajust, estes no han donat els
resultats previstos.
Informació sobre gastos comparativa.
L’execució del
pressupost de gastos, no obstant això, presenta igualment un desenrotllament desfavorable (major gasto de 131.530,06€ i un 2,89%).
No obstant cal
precisar que s’han produït importants estalvis, en relació al que preveu el pla
d’ajust, tant en gasto corrent (menor gasto de 482.910,21 i 13,45%), gastos de
capital (menor gasto de 95.206,55€ i 28,46%) i gastos financers (menor gasto de
100.707,02€ i 21,31%).
El major
gasto s’ha produït per les amortitzacions anticipades i extraordinàries de
préstecs executades durant 2014 (major gasto de 804.455,57€ i 526,88%).
Cal
precisar que part d’eixa amortització anticipada, en concret 612.246,39€, es va
produir de manera obligatòria en virtut de l’article 32 de la Llei Orgànica
2/2012 d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.
Conclusions
Els resultats
d’execució pressupostària presenten una desviació negativa de 647.270,02€
respecte de les previsions del pla d’ajust, quantitat que pràcticament
coincidix amb l’amortització anticipada realitzada amb caràcter obligatori.
Inclús es podria concloure, que excloent l’efecte d’esta amortització
anticipada obligatòria, els resultats globals previstos pel pla d’ajust per a
2014 s’han complit.
No obstant
això, i a pesar de les afirmacions del paràgraf anterior, esta important
desviació posa en perill la viabilitat del pla d’ajust aprovat i requerix de
l’adopció de mesures correctores amb caràcter immediat, de manera que es
garantisca l’estabilitat pressupostària i la sostenibilitat financera de
l’Ajuntament de Guadassuar.
Als
efectes oportuns, este és el meu informe que emet sense perjuí de qualsevol
altre millor fundat en dret. Remetent còpia del present informe el senyor
Alcalde de la Corporació, perquè procedisca a donar-ne compte en la primera
sessió plenària que se celebre.
Les dades
continguts en el mateix, i el propi informe explicatiu en format pdf, han de
ser bolcats en la plataforma telemàtica de captura de dades habilitada a este
efecte, i ser firmada per l’Interventor la remissió, finalitzant el termini el
31 de gener de 2015.
Guadassuar,
a 26 de gener de 2015.
La secretària interventora. María Jesús Dasi Dasi
Si, però... Algunes coses no van bé.
L’ajuntament, i en este cas no ho dic jo, econòmicament està fatal. Sense
melindros. No tardarem a veure-ho en l’informe econòmic que li entregue la
secretària-interventora al nou alcalde/essa. Que es preparen a passar uns
quants anys amb un ajuntament precari, que només podran calfar-se el cap en
dedicar-se a calcular com i quan podrà realitzar els pagaments. Els programes
que presentaran els distints grups polítics seran una declaració d’intencions,
no de realitzacions, per la qual cosa, han de procurar ser molt mesurats amb el
que diuen i els votants cuidadosos amb les seues apreciacions i intenten no
equivocar-se amb la seua elecció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada