dimecres, 28 de novembre del 2012

CONTRA EL FRED: POTATGE


Este matí, com de costum, he fet el meu passeig matutí d’una hora i quart al voltant del poble. M’he trobat amb molt vent. Açò no és impediment (com la pluja) per a continuar recol·lectant les taronges i els caquis. A l’arribar a casa una bona dutxa d’aigua calenta i a la tasca diària. Se m’ha ocorregut que, com de sobte se’ns ha vingut damunt el fred per a amortitzar-ho podria fer un bon potatge per a dinar. Com encara esteu a temps de fer-lo vos vaig a posar la recepta.





Nom:POTATGE
Racions:4 Persones
 TEMPS: 1HORA
 INGREDIENTS
QUANTITAT
INGREDIENTS
QUANTITAT
INGREDIENTS
1 got/person
cigrons
½ got/perso
Fesols
1 bloc
Bleda o espinacs cong. Mercadona
2
Creïlles a tacos
1
Ceba
200 gr
Tomaca
2
Ous
2
Alls i julivert
1
Pastilla avecrem
aigua
La mateixa quantitat que gots de cigrons
5
Pessics de sal

ELABORACIÓ
1
Posar els cigrons i els fesols la nit anterior a remulla en aigua freda. (observacions 2)
2
Posar en un calfaor 2 ous a bullir.
3
Posar al foc un perol de fang i introduïu  l’aigua, els cigrons, els fesols la bleda ( o,i) espinacs, les creïlles pelades i a tacos xicotets.
4
Fes un sofregit de ceba, tomaca i afig una culleraeta de pemintaroig, dos voltetes i al perol.
5
Frig una rabanaeta de pa, separa dels ous durs la clara del rovell. Fes un picaillo amb el pa fregit,els rovells dels ous, 2 alls i julivert.
6
Tira al perol  el picaillo un quart abans de traure el potatge. A l'hora d'emplatar poça la clara dels ous durs a trocets per damunt,


OBSERVACIONS
1
Prestar atenció a l’hora de ficar la sal, jo pose un pessic per persona, convé que ho proves si està al gust o has d’afegir-ne.
2
Si fas el potatge en cigrons i fesols congelats, jo ho faig, tan sols tens que abocar-los a l'aigua tal qual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites