dimarts, 24 de gener del 2012

CARTA OBERTA

-DECIMETA-
Un bon pregoner del poble havíem triat
i l’ajuntament ens l’ha canviat
Deixant-nos a tots molt redespagats.
AQUEST ANY NO HE ANAT A LA FIRA
Quan un amic m'envià un missatge dient-me que la Consellera Lola Johnson no hi feia el pregó de la Fira per problemes d'agenda quasi no m'ho podia creure. L'Ajuntament que havia menyspreat la meua participació per, segons hem van dir, “portar a la Consellera que solucionaria el problema dels clavills de l'església”, resulta que no sabia tres mesos abans en quines dates es feia Fitur (del 18 al 22 de gener) ni quina es la data de la Repartició (21 de gener); per tant puc deduir amb tot el sentit comú que algú no volia que fora jo el pregoner (i eixe o eixos alguns i jo ens coneguem i tractem molt de prop, des de fa més de 50 anys).
Per què no hem deixaren ser pregoner? 
-Per què, tal vegada no consideraven suficient les meues publicacions sobre la història, l'església o els costums i tradicions de Guadassuar?
-Per què, es possible que no hagen llegit les meues col·laboracions com a historiador als programes de Sant Vicent  o les Danses?
-Per què dubten del meu currículum i pensen que no tinc nivell suficient per fer de pregoner?
Crec senzillament, que no m'han volgut per què no pense com ells  i  l'argument utilitzat per algú dels qui va pendre la decisió va ser “qui paga, mana”, com si l'ajuntament no fos una institució de tots  i els diners que es manegen no eixiren dels nostres impostos.
Efectivament estic convençut que no he pogut ser pregoner per què han aplicat el “qui paga mana”, i m'he sentit menyspreat i ofés.
Aquests arguments no van contra els festers, ells es posaren en contacte amb mi i m'explicaren el que havia passat i jo ho vaig acceptar i vaig consentir que es publicara l'article sobre Sant Vicent, (per cert gràcies per la decimeta).
Per tant, sols vull agrair les mostres de solidaritat i suport que he rebut i dir-vos que fins d'ací a tres anys com a mínim no pense ser pregoner de la Fira; aleshores ja ho decidiré.
Per acabar, “jo pague i mane” en la meua vida, en els meus sentiments i en les meues idees i això ningú mai m'ho podrà llevar.
Vicent Ibiza (Xilo).  Pregoner fustrat de la Fira 2012
Esta és la versió dels fets, que sincerament, ens explica i vol donar a conéixer - en aquesta carta oberta - Vicent Ibiza a tots els guadassuarencs/es. No vull afegir ni una coma, cada u traga les seues conclusions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites