divendres, 17 de febrer del 2012

PRIVATITZEM L'ENLLUMENAT PÚBLIC?


Com ja estem acabant la setmana anem a fer una volteta per les notícies locals. Donat que estic una mica (bastant descol · locat en la política local) he de explicar algunes coses i potser algú em corregirà, encara que siga així, ho preferisc al silenci.Primer: no tinc constància que s'haja fet el pressupost de l'Ajuntament per a l'any 2012. Si recordeu l'any passat, tenint majoria absoluta el PP ho va prorrogar, cas inaudit i únic perquè a més, amb els canvis econòmics constants que hi ha, no concebem una pròrroga. Bé però, així ens evitem el debat i el haver de donar comptes i explicacions. Aquest any sembla ser, que estan imitant al govern central i s'estan retardant. Els pressupostos s'haurien d'haver aprovat el mes de desembre, serà perquè hi haurà algunes transferències de capital del govern central i autonòmic a l'ajuntament ¡¡¡ummm!, Creieu això possible?, L'únic que ens podrien transferir són més deutes. Algú, governants o oposició Ens van a informar la veritat sobre els comptes de l'Ajuntament? i quina és la veritat?. De moment que es deu des de la llum, fins a la gasolina ... ¿I l'aigua?.Segon: A propòsit de l'aigua. Sempre em va semblar un bon projecte i inversió dedicar diners a renovar la xarxa d'aigua potable. Es va canviar tota la xarxa en pocs anys i després es va portar l'aigua des de la Garrofera amb una subvenció total de la Diputació. Quan ja ho tenim tot “de categoria”, agafa l'Ajuntament i privatitza el servei. Fins ací tot sembla correcte però, i si et dic que els veïns no havien d'haver pagat res de la renovació de la xarxa i que va ser il · legal el cobrament de la mateixa?. Home doncs, que ens fastidiem i almenys tenim un bon servei i aigua excel · lent. Però, és que al privatitzar estem tornant a pagar més pel mateix servei, el més lògic seria millorar la qualitat de l'aigua que ens van prometre el PP al seu programa electoral (descalcificadora) i no ho va complir. L'aigua hauria de passar de ser de la Garrofera a Solares. Llavors pregunte: Si ells no compleixen ¿els veïns han de pagar el lloguer de les oficines i els sous dels empleats?.Tercer: A propòsit de l'enllumenat públic. Es va fer un projecte per canviar l'enllumenat obsolet que hi havia. Es va aparcar el projecte pel cost que suposava realitzar el projecte. Després es podia haver fet poc a poc amb subvencions i per fases a causa que l'havia de sufragar íntegrament l'ajuntament. En canviar l'ajuntament i tornar el mateix que va fer gairebé totes les fases de l'aigua, no va tenir paciència i va aplicar la mateixa teoria: que paguen els veïns. I tornada a la il · legalitat. Puc demostrar el que dic amb una sentència del tribunal de justícia que em va donar la raó en el recurs que vaig presentar i vaig guanyar a l'ajuntament: "Jo no vaig pagar l'enllumenat públic".
I la història es repeteix, ara que l'enllumenat és nou volen privatitzar el servei i fer "millores", endossant deutes en el mateix lot perquè tornen a pagar els veïns. I dic jo, si el local que van a llogar per a les oficines és el meu (o teu) i els empleats són (el meu fill o teu), potser valdria la pena, però si són els que ens temem, “virgencita” que ens deixen com estem o, els denunciem?

1 comentari:

  1. Està mes clar que l'aigüa, avanç ho portaba el "tio Nasio" amb un Seat Panda de 3ª mà, i ara ho porten entre 4, més oficina, més cotxe, més gastos, per tant açò ho tindrà que pagar algú, o siga entre tots, i tot perque se te que colocar a gent a dit, que d'un altra manera ho tindria difícil per trobar un lloc de treball com eixe. No estem mes tontos en este poble perque no volem.

    ResponElimina

contador de visites